Sunday, October 19, 2008

İlk Karikatür




Karikatür sanatı ile çocukluk yıllarımda eve giren gırgır ve fırt aracılığı ile tanıştım. Rahmetli Oğuz ARAL yönetimindeki gırgır ile büyüdüm. Başta Oğuz Aral, Tekin Aral, Galip Tekin, Hasan Kaçan, Latif Demirci, Özden Ögrük, Ramize Erer, Gani Müjde, Altan Erbulak ve diğer büyük ustalar aileden biri gibi oldular. Özellikle Oğuz Aral'ın "çiçeği burnunda karikatürcüler" sayfasını dikkatle okur, onun genç çizerlere değerli fikirlerini babacan tavırlarla tatlı sert bir şekilde aktarmasına hayran kalırdım. Bir süre önce çizmeye ve yarışmalara katılmaya başladım. Yanda görülen ilk karikatürlerimden biri Buca Belediyesinin düzenlediği yarışmada sergilenmeye layık görüldü, diğeri de albüme girdi. Bu beni heyecanlandırdı ve çalışmalarımı arttırdı.

No comments: